www.green.nhw.co.il ברירת-מחדל  English  Russian   עברית  |  English  |  Русский



ליעוץ: 09-9510981

        
    
בדיקת סמים  |  בדיקת סמים  |  60 -פרוביוטיקה 6 ביליון probiotics  |  הפרעות אכילה  |  תופעות הריון  |  פרוביוטיקה  |  L – גלוטמין ( GLN )  |  גרד בקרקפת  |  גרד באיבר המין הנשי  |  עור ,מחלות עור ונגעים עוריים  |  פתרון לנשירת שיער  |  ניהול אורך חיים בריא  |   פסוריאזיס  |  טרשת נפוצה  |  העור,מחלות עור וכיצד ניתן לעזור להן ע"י טיפול נטורופתי  |  ניקוי הגוף בריפוי בתזונה  |  אלומיניום  |  קרקפת שומנית  |  הקשר בין בדיקת שיער לגילוי מתכות כבדות, למחלת הסרטן  |  תזונה לנשים הרות ומניקות  |  הקשר בין בדיקת שיער למחלת הסרטן  |  מערכת חיסון חזקה עם מערכת עיכול בריאה  |  הקשר בין בדיקות שיער להחמרת האוטיזם בילדים  |  





שומנים
 
שומנים הם קבוצה של לפידים (קבוצת תרכובות אורגניות), המצויים ביצורים חיים.
שומנים חיוניים לגוף מאוד, ומהווים מקור האנרגיה עיקרי של הגוף. בשל כמות האנרגיה הגדולה שיש בו יחסית למסה שלו.
שומן נצרך דרך המזון אותו אנו צורכים, ונאגר בגוף בתוך רקמות השומן.
שומן חיוני לגוף אך מסוכן באותה מידה. עודף של שומן עלול לגרום למספר תרחישים או מחלות (כגון טרשת העורקים), מחלות לב למיניהם, בעיות בקיבה, ובכלל להשמנת יתר, בעיה הידועה מאוד לעולם המערבי.
 
 
סוגי שומנים-
 
שומנים בנויים מגליצרול וחומצות שומן, המחולקות לשלוש קבוצות-
שומן רווי, רב בלתי רווי וחד בלתי רווי.
 
שומן רווי-
מצוי במאכלים הידועים לאדם ככאלו הגורמים להשמנה ואף לעלייה חדה בכמות הכולסטרול
קצפת, שמנת, חמאה, מוצרי חלב כגון גבינות שמנת וכדומה ואף בסוגי בשר שמן, כגון צלעות, בשר סינטה ועוד.
עודף בשומן רווי בגוף עלול להוביל למחלות לב, השמנת יתר כאמור, ולהתפתחותה של מחלת הסרטן.
בנוסף- שומן רווי מצוי במוצרים אחרים, שאין מקובל לתאר אותם כמשמינים, אך בהחלט מכילים שומן רווי, כמו עוגיות חמאה.
 
* למרות שרוב סוגי השומנים הרווים באים מן החי, ישנם מספר שומנים רווים המגיעים מן הצומח-
שמן קוקוס ושמן דקלים.
שומנים אלו מצויים במוצרי חלב תחליפיים, כגון, שמנת צמחית וגלידה צמחית, ואף במלבין חלב.
לכן, ייתכן כי על האריזה יהיה רשום שהשומן הוא צמחי, אך הוא עדיין רווי ולכן הוא מסוכן בערך באותה מידה כמו שומן רווי מן החי.
 
שומן רב בלתי רווי-
 
ישנם מספר סוגים של שומן רב בלתי רווי, וכולם מגיעים מן הצומח.
שומן רב בלתי רווי נחשב לבריא בהרבה, ותורם מאוד להפחתת רמת הכולסטרול בדם.
אם זאת, חשוב לציין כי בשנים האחרונות ישנה סברה כי שומן רב בלתי רווי מוריד גם את רמת הכולסטרול החיובי בגוף, ויכול גם לגרום, בשל התחמצנות מהירה של שומן רב בלתי רווי בדם, לרדיקלים היכולים בסופו של דבר לגרום למחלת הסרטן להתפתח בגוף בצורה מהירה יותר.
כמו כן, שומן רב בלתי רווי מכיל כמויות גדולות של ויטמין
e.
מקורות לשומן רב בלתי רווי-
 
*שמן תירס
*חמניות
*סויה
* אגוזים
*שקדים
* כמה סוגי גרעינים
 
כמו כן, ישנם עוד שני סוגים עיקריים של שומן רב בלתי רווי
 
* חומצה גמה לינולאית
 
שומן המופק מפטל שחור וצמח הבוראג'- יעיל מאוד לנשים בגיל המעבר, וכן להפחתה של תסמינים של תרום וסת, ובעזרה בכאבי שדיים, ובהפחתת כאבי הראש ועצבנות, בעת המחזור.
 
כמו כן, ישנו את האומגה 3, המצוי בשומן של דגים מסוימים, ויש לו תכונות חיוביות מאוד על הגוף כגון- הארכת זמן קרישת הדם ומניעה של קרישי דם חדשים, מאזן לחץ דם ויכול לעזור מאוד בעת מצב של דלקות מסוימות כגון דלקת פרקים ודלקות במעיים. כמו כן הוא מצוין למערכת החיסון ומשפר בעיות זיכרון וחשיבה, וכן בעיות קשב וריכוז.
אומגה 3 מצוי בדגים הבאים-
 
*סלמון
*טונה (רק כשהיא טרייה)
*הרינג
 
** חשוב לציין כי צריכה מוגזמת של אומגה שלוש יכולה לגרום לדימומים, במיוחד לאנשים הנוטלים אספירין, לכן מומלץ להתייעץ עם דיאטנית לפני צריכה של תוסף זה.
 
שומן חד בלתי רווי
 
מקורו בשמן קנולה, שמן זית, אבוקדו, בוטנים, אגוזי מקדמיה, קשיו אבוקדו ועוד.
שומן חד בלתי רווי הוא "הבריא" מכול השומנים, וידוע כי הוא לא רק מוריד את הכולסטרול השלילי, אלא גם מעלה את רמת הכולסטרול החיובי, ועוזר במניעה של מחלות לב ומחלת הסרטן.
זמן טוב להמליץ על חוויה בירוק, ערכת הבריאות של נאווה בריאות ואיכות חיים, התורמת להורדת החשק למתוקים, השרשת תחושת שובע, וירידה מבוקרת ונכונה במשקל.
 
 
 
 
 
 
 
         
המידע באתר זה אינו מהווה התוויה רפואית ו/או תחליף לכל טיפול תרופתי ו/או התייעצות עם רופא מטפל, בכל מקרה של בעיה רפואית יש לפנות לרופא מטפל.
 
לייבסיטי - בניית אתרים