www.green.nhw.co.il ברירת-מחדל  English  Russian   עברית  |  English  |  Русский



ליעוץ: 09-9510981

        
    
בדיקת סמים  |  בדיקת סמים  |  60 -פרוביוטיקה 6 ביליון probiotics  |  הפרעות אכילה  |  תופעות הריון  |  פרוביוטיקה  |  L – גלוטמין ( GLN )  |  גרד בקרקפת  |  גרד באיבר המין הנשי  |  עור ,מחלות עור ונגעים עוריים  |  פתרון לנשירת שיער  |  ניהול אורך חיים בריא  |   פסוריאזיס  |  טרשת נפוצה  |  העור,מחלות עור וכיצד ניתן לעזור להן ע"י טיפול נטורופתי  |  ניקוי הגוף בריפוי בתזונה  |  אלומיניום  |  קרקפת שומנית  |  הקשר בין בדיקת שיער לגילוי מתכות כבדות, למחלת הסרטן  |  תזונה לנשים הרות ומניקות  |  הקשר בין בדיקת שיער למחלת הסרטן  |  מערכת חיסון חזקה עם מערכת עיכול בריאה  |  הקשר בין בדיקות שיער להחמרת האוטיזם בילדים  |  





 

פחמימות


פחמימות הן אחד מאבות המזון, והן מהוות כ-50% מכמות הקלוריות שאנו צורכים ביום. פחמימות מורכבות מהחומרים, פחמן, חמצן ומימן, והן נמצאות רק בצמחים. המילה פחמימה היא תוצאה של צירוף המלים מימן ופחמן. פחמימות נכנסות לגופנו מתפרקות לחד סוכר הנקרא גלוקוז שהוא בעצם האנרגיה שבעזרתה מופעלים מערכות הגוף השונות. כאשר יש עודף של פחמימות בגוף , הפחמימות העודפות הופכות לחומר הנקרא גליקוגן אשר נאגר בשרירים ובכבד. פחמימות נמצאות במוצרי מזון המיוצרים מהצומח, כמו פסטה, קמח דגנים, קטניות, תפוחי אדמה, תירס ועוד.
את הפחמימות נהוג לחלק ל-2 סוגים שהם פחמימות פשוטות ופחמימות מורכבות.
פחמימות פשוטות: אלו הן סוכרים שניתן למצוא אותם במוצרי מזון מתוקים שונים כמו ריבה, שוקולד, ממתקים ועוד. תהליך העיכול של פחמימות פשוטות הוא מהיר והוא מתבצע במעיים. אדם שאוכל מוצרי מזון עתירי סוכר צובר בגופו כמויות גדולות של סוכר, אם אותו אדם לא זקוק לכמויות הסוכר הללו לשם ביצוע פעילות גופנית או פעילות פיזית כלשהי הדורשת אנרגיה, נוצר מצב שיש בגוף עודף סוכר שאין בן צורך ואין בו שימוש , עודף הסוכר הזה הופך לשומן שגורם בסופו של דבר לעליה במשקל.
פחמימות מורכבות - פחמימות מורכבות הן פחמימות המורכבות מעמילן, תהליך העיכול של פחמימות מורכבות אינו מהיר כמו תהליך העיכול של פחמימות פשוטות, ובסיומו של תהליך העיכול העמילנים מתעכלים בגוף. העמילנים המיותרים שאין בהם צורך (משום אין צורך באנרגיה לביצוע פעולות שונות ) הופכים לשומן.
למה משמשים הפחמימות
• הפחמימות מהוות את מקור האנרגיה לגוף, לאחר פירוק הפחמימות יש אגירה של הפחמימות בגוף בצורה של גליקוגן הנאגר בשרירים ובכבד. הגליקוגן הנאגר בכבד מספק גלוקוז לכל הגוף ואילו גליקוגן הנאגר בשריר יכול לספק גלוקוז רק לשריר הספציפי שבו נאגר הגליקוגן.
• מסקנות: כדאי וממולץ לאכול פחמימות מורכבות בלבד,ביחסים של 25% מהתזונה היומית.
מומלץ לאכלם ביחוד בבוקר:כמו 2 פרוסות לחם מקמח מלא או דגנים או שיפון או דייסת קווקר,המורכבת מ5 כפות קווקר על בסיס מים.ושאר היום חלבונים וירקות.
טיפ קטן  -בכדי לשמור על רמות סוכר יציבות ולא לפתח תלות בפחמימות כדאי לשמור על קצב של כל 3 שעות ארוחה קטנה.
• טיפ טיפולי: לרוצים להגמל לתשוקה מפחמימות וסוכרים כדאי לשאוף להוריד חומציות של הקיבה,או לבדוק האם קיימת פטרת מסוימת במעי .
• מומלץ: לגמילה מפחמימות ובטן נפוחה אחרי אכילת עמילנים,כמוסה אחת של תוסף המזון "גסטרו 1" על בטן ריקה בבוקר ועוד כמוסה בשעה 16:00 .
ניתן להגיע עד 6 כמוסות ליום.
ניתן לקבל מידע נוסף איך ניתן להשתמש בפחמימות ביעילות דרך שיטת "חויה בירוק" שחיברה ד"ר נאוה בויום לפני עשור
 

 

 

 

         
המידע באתר זה אינו מהווה התוויה רפואית ו/או תחליף לכל טיפול תרופתי ו/או התייעצות עם רופא מטפל, בכל מקרה של בעיה רפואית יש לפנות לרופא מטפל.
 
לייבסיטי - בניית אתרים