עייפות
 
                      
         

פודקאסט - בריאות אושר וכושר 
 ברירת-מחדל  English  Russian      עברית  |  English  |  Русский



ליעוץ: 09-9510981

        074-7240465 מוקד לפניות 24 שעות 

    
רילקסטין ® RELEXSATIN  |  בדיקת סמים  |  60 -פרוביוטיקה 6 ביליון probiotics  |  הפרעות אכילה  |  תופעות הריון  |  פרוביוטיקה  |  L – גלוטמין ( GLN )  |  גרד בקרקפת  |  גרד באיבר המין הנשי  |  עור ,מחלות עור ונגעים עוריים  |  פתרון לנשירת שיער  |  ניהול אורך חיים בריא  |   פסוריאזיס  |  טרשת נפוצה  |  העור,מחלות עור וכיצד ניתן לעזור להן ע"י טיפול נטורופתי  |  ניקוי הגוף בריפוי בתזונה  |  אלומיניום  |  קרקפת שומנית  |  הקשר בין בדיקת שיער לגילוי מתכות כבדות, למחלת הסרטן  |  תזונה לנשים הרות ומניקות  |  הקשר בין בדיקת שיער למחלת הסרטן  |  מערכת חיסון חזקה עם מערכת עיכול בריאה  |  הקשר בין בדיקות שיער להחמרת האוטיזם בילדים  |  
 

עייפות

 

עייפות היא סוג של מנגנון המיוצר ע"י הגוף, המתבטא בתחושות שאינן נובעות מאיבר ספציפי כזה או אחר.
עייפות מתבטאת בתחושה של חוסר באנרגיה, ולעיתים אף חולשה מסוימת. בעת מצב של עייפות אותו אדם, הסובל מעייפות ימתן את פעולותיו ברוב המקרים, שכן עייפות מחלישה את מערכות הגוף ובכך גורמת ליעילות מופחתת, של אדם הסובל ממנה, בפעולותיו השונות.העייפות, והגורמים שלה, משתנים מאדם לאדם, ומגיל לגיל, שכן יש שעות השינה של האדם מתקצרות אם התבגרותו ופעולותיו משתנות מגיל ינקות ועד להיותו בוגר.

 

עייפות- גורמים

 

 
ישנם המון גורמים שונים לעייפות, שהידוע לכול והנפוץ ביותר הוא מאמץ גופני ממושך.במהלך היום, אדם העוסק בפעילות מסוימת, לאו דווקא פיזית, יחוש אותו אדם עייפות בסופו של אותו מאמץ, כחלק מירידה מאסיבית ברמת האנרגיה בגופו.עייפות זו היא שכיחה ומגיעה אצל רוב האנשים בשעות הערב, לאחר העבודה ובעת התקרבות לשעת השינה שלהם. לפיכך, אדם רגיל, המתעורר בין 6:00 בבוקר ל8:00 בבוקר, אמור להרגיש את תחושת העייפות כבר בסביבות השעה 18:00 בערב. אך הדבר משתנה מאדם לאדם.

 

חום- חום, בעיקר מקרני השמש הלוהטים, ובקיץ בפרט, הוא גורם גדול לעייפות מצטברת אצל כל אדם. ידוע שחום משפיע על הפרשת המלטונין, שזהוא חומר הנמצא בגופינו המשפיע על תחושת העייפות. גם אור מלאכותי, כגון אור של מסך מחשב או של מנורה עלול לגרום לאותה תחושה בדיוק, בשל שינוי בהפרשת המלטונין.

 

 
פעילות גופנית- פעילות גופנית, בעיקר פעילות גופנית ממושכחת וקבועה, תגרום כמעט תמיד למצב של עייפות. מה שקורה לגוף בזמן פעילות גופנית, או מאמץ גופני פיזי אינטנסיבי, היא עלייה חדה בכמות האדרנלין הזורם בגוף, ולאחר הפעילות, בזמן המנוחה, ישנה ירידה חדה בכמות האדרנלין, דבר הגורם לעייפות.

 

עוד מספר גורמים לעייפות

פעילות מנטלית ממושכת- קליטה מרובה של אינפורמציה במוח גורמת למאמץ, גם אם אינו פיזי, עדיין הדבר גורם לעייפות.

מחלה- בעת מצב של מחלה, כזו או אחרת, הגוף מתרכז סוג של "מלחמה" אם הנגיפים התוקפים את מערכת החיסון, דבר הגונז כמויות גדולות של אנרגיה מן הגוף וגורם לעייפות מצטברת.אכילה- לאחר ארוחה גדולה, בדרך כלל צהריים או ערב, ישנה תמיד תחושת כבדות. דבר זה נובע, שוב מהתרכזות גדולה של אנרגיה במערכת העיכול, דבר המתבטא, בסופו של דבר בעייפות.מחלות נפש- ידוע לרפואה המודרנית כי אנשים הסובלים ממחלות נפש, כגון דיכאון קליני, או מאניה דיפרסיה, נוטים לעייפות כרונית לעיתים, או לעייפות מצטברת רגילה, בשל מצב הדיכאון בו הם נמצאים, הגורם לתחושת עייפות בשל חולשה מצטברת וכללית של מערכות הגוף השונות.מחסור בויטמינים ומינרלים- מחסור בויטמינים ומינרלים הוא בהחלט גורם לעייפות, ואף במצבים מסוימים עלול לגרום לעייפות כרונית.

 

 

 
לסיכום

 

 עייפות פתרונות

 

עייפות הינו מצב מסוכן לעיתים, ישנם אנשים הנוהגים עייפים ובכך מסכנים את בריאותם ואת בריאות אחרים, בשל העובדה שעייפות היא כמובן ההיפך מעירנות, שהיא תכונה קריטית בעת נהיגה ברכב. לכן חשוב לשמור על איכות חיים גבוהה ולשמור על תחום שינה פרודוקטיבי ויעיל, בכול עת. ישנם אנשים המנצלים את שעות הצהריים להשלמת שעות שינה (אנשים הסובלים מנדודי שינה הם אוכלוסיה המשתמשת במנוחת צהריים באופן כמעט תמידי) .
אנחנו ממליצים קודם כל להמנע מללכת לישון בשעות הלילה המאוחרות. שינה טובה לאדם ממוצע היא בין 7 ל9 שעות. למעשה, על פי מספר מחקרים, מחזור שינה יעיל וטוב נמשך 9 ורבע שעות. אף על פי כן, לרוב האנשים אין את הלוקסוס לישון 9 ורבע שעות, לכן מומלץ על בין 7 ל9 שזהוא זמן סביר לאיכות שינה יעילה וטובה.כמו כן, מומלץ להקפיד על שינה סדירה.שימוש בסמים ושתייה מרובה של אלכוהול יוריד בהרבה מאוד מהמקרים את איכות השינה של אותו אדם הצורך אותם, דבר זה אף עלול לגרום לעייפות כרונית בסופו של דבר.כמו כן, מומלץ לעשות פעילות גופנית באופן קבוע על מנת למנוע הצטברות של עייפות, שכן פעילות גופנית קבועה עוזרת לסדר את מחזור השינה באופן יעיל יותר.

 

לייעוץ והדרכה חייגו : 09-9510981

 

 

 

 

         
המידע באתר זה אינו מהווה התוויה רפואית ו/או תחליף לכל טיפול תרופתי ו/או התייעצות עם רופא מטפל, בכל מקרה של בעיה רפואית יש לפנות לרופא מטפל.
 
לייבסיטי - בניית אתרים