www.green.nhw.co.il ברירת-מחדל  English  Russian   עברית  |  English  |  Русский



ליעוץ: 09-9510981

        
    
בדיקת סמים  |  בדיקת סמים  |  60 -פרוביוטיקה 6 ביליון probiotics  |  הפרעות אכילה  |  תופעות הריון  |  פרוביוטיקה  |  L – גלוטמין ( GLN )  |  גרד בקרקפת  |  גרד באיבר המין הנשי  |  עור ,מחלות עור ונגעים עוריים  |  פתרון לנשירת שיער  |  ניהול אורך חיים בריא  |   פסוריאזיס  |  טרשת נפוצה  |  העור,מחלות עור וכיצד ניתן לעזור להן ע"י טיפול נטורופתי  |  ניקוי הגוף בריפוי בתזונה  |  אלומיניום  |  קרקפת שומנית  |  הקשר בין בדיקת שיער לגילוי מתכות כבדות, למחלת הסרטן  |  תזונה לנשים הרות ומניקות  |  הקשר בין בדיקת שיער למחלת הסרטן  |  מערכת חיסון חזקה עם מערכת עיכול בריאה  |  הקשר בין בדיקות שיער להחמרת האוטיזם בילדים  |  





 

עייף מלהיות עייף?


עייף מלהיות עייף?
הפתרון הטבעי למתח ,דיכאון ועייפות כרונית

דיכאון, מתח ועייפות הם סימפטומים שמאפיינים את רובנו בשלב זה או אחר של חיינו. השאלה היא איך אנחנו מתמודדים עם זה. מה אנחנו עושים על מנת למנוע את זה או לטפל בזה. לכל בעיה יש סיבה ויש פיתרון. החוכמה לנסות למצוא אותם. על מנת שנוכל להבין חלק מהפתרונות. באו נבין קודם מה הכוונה במתח, דיכאון ועייפות.
מתח (סטרס)
מצבי לחץ או סטרס (דחק) הפכו כבר לשיגרה יומיומית בחיינו, בעיקר עקב הלחץ של החברה להיות יותר טוב ולהגיע להשגיות. מחקרים רבים שנערכו במשך השנים מראים על יחס ישיר בין סטרס למחלות כגון מחלות לב, סוכרת, כולסטרול, ואפילו סרטן. מצבי סטרס יכולים להתפתח כתוצאה משינויים אמוציונליים, סביבתיים או פיזיולוגים קיצוניים.
כאשר מזוהה גירויי חיצוני כמאיים, נכנס הגוף למצב מוכנות, הנקרא גם "תגובת הילחם או ברח" (fight or flight response) רווי אדרנלין וקורטיזול. זהו חלק ממנגנון הישרדותי-אבולוציוני, שמכין את האדם או את בעל-החיים להתמודד פיזית עם איום או סכנה מיידית, על ידי ניתוב מחדש של מערכות הגוף לטובת ריכוז המשאבים אך ורק במערכות ואיברים החיוניים להכרעתו של האיום, על חשבונן של מערכות שיגרה שאינן חיוניות להישרדות מול הסכנה.
שלב ההתמודדות מול הגירוי האברסיבי וניסיון להכריעו. המשך ניסיון של מנגנוני הגוף להעניק עוד ועוד משאבים חיוניים כדי להתאים את היכולות לצורך ולהתגבר על הסכנה. מנגנוני ההישרדות ממשיכים להזרים משאבי גוף כדי להתמודד עם האיום הנתפס, כל עוד זה לא הוכרע או עד שמשאבי הגוף אוזלים.
השלב האחרון, המוגדר כשלב בו אוזלים משאבי הגוף להתמודד עם מצב הסכנה ובפרט לתפקד כראוי. לרוב מופיעים מחדש סימפטומים פיזיולוגיים של מערכת העצבים האוטונומית, כמו הזעה ועלייה נוספת בדופק, בניסיון נואש ואחרון של הגוף להכרעה. אם שלב זה מתארך והגירוי האברסיבי מתמיד, מתחיל ומצטבר נזק ארוך-טווח למערכות הגוף ובפרט למנגנוני התגובה, כתוצאה מתהליכי פיצוי, בהם ירידה בתפקוד הבלוטות, המערכת החיסונית, וברשימה ארוכה של חוליים שנמצאו כקשורים בדחק, ובהשפעות קוגניטיביות (כמו בעיות ריכוז, קשב וזיכרון) ונפשיות (דיכאון ופגיעות למחלות נפש).
סטרס הוא למעשה הגורם העיקרי ל99.9% מכל המחלות שאנו סובלים מהם.
דיכאון
דיכאון (בלעז דֶפרסיה) הוא מצב נפשי מתמשך של ירידה במצב הרוח והשתקעות בתוך עצבות וייאוש עמוקים וממושכים, אשר מגיע לנקודה שמשבשת את התפקוד החברתי של היחיד, או את התפקוד היומיומי של החיים.
הסיבות לדיכאון הם שוב רבות ומגוונות ישנם הסיבות הפסיכולוגיות וישנם הסיבות הפיזיולוגיות. הפסיכולוגיות הם למעשה כתצאה של גורמים סביבתיים ושל האנשים שמסביבנו. הסיבות הפיזיולוגית הם למעשה המשך של הסיבות הפסיכלוגיות שגורמות להשפעה על מערכות פיזיולוגיות או עקב מחלה או בעיה רפואית שגורמת לחוסר איזון של מערכת העצבים או "קצר חשמלי" במוליכים העיצבים.

עייפות כרונית
יכולה להווצר כתוצר לוואי של הסיבות הקודמות כגון מתח, חרדה או דיכאון.
יכולה להיות גם מחלה פיזיולוגית שנקראת תסמונת התשישיות הכרונית (מחלת היאפים) שמקורה וירוס ,או שיכולה להיות כתוצאה מחוסרים תזונתיים. לא אוכלים כמו שצריך או לא מספיק.
*אז מה בעצם הפתרון? מה לעשות?
יש מה לעשות !!
הנטיה הטבעית הראשונית היא לרוץ למתוק או לאיזה פיצה , המבורגר או גלידה שאומנם ימלאו את הצורך הפיזיולוגי בסוכר והם באמת ישפרו את מצב רוחנו. הבעיה היא שרמות הסוכר צונחות במהרה. אותם פחמימות משאירות אותנו מלאים ועייפים יותר ממה שהיינו קודם. לכן המדענים גילו מה שהנטורופתים ידעו כבר שנים ,ישנן מזונות שיעשו את אותה העבודה בלי כל הבעיות של הג'אנק פוד.
לדוגמא:
מזונות בריאים
עלים ירוקים- עלי סלק, כרוב, תרד, עלי בייבי וכו
אבוקדו
דגנים מלאים- קינואה, אורז מלא, כוסמת , דוחן, אמרנט,
כל אלו מכילין כמויות גדולות של ויטמיני B המשמשים ליצירת סרטונין, שהוא אחד הנוירטרנזמיטורים (מוליכים עיצביים שמעבירים מסרים בין תאים בגוף) שאחראי על" הרגשה טובה" . תרופות למניעת דיכאון כגון פרוזאק עובדות על חסימת האינזימים שמפרק את הסרטונין וע"י כך יש יותר סרטונין במוח וכך מצב הרוח שלנו משתפר.
אספרגוס- עשיר בחומצה פולית שנלחמת בעייפות ובדיכאון
אפשר לפזר על הסלט שמרי בירה (או לאכול אותם גם ביוגורט) שמרי בירה הם המקור העשיר ביותר לויטמיני B .
בשר- בניגוד לדעה הרווחת בשר מכיל כמויות גדולות של ויטמין B12 וגם עוד מגוון ויטמיני B החיונים לגוף להתמודד עם מצבי מתח וחרדה. כמו כן בשר מכיל כמויות גדולות של אבץ וברזל. העדיפות היא לבשר עוף או הודו שמכילים כמויות גדולות של חומצת אמינו שנקראת ל-טריפטופן חומצת אמינו חיונית שעוזרת לשינה ערבה ולשיפור מצה הרוח.
שני חומצות אמינו נוספות שנמצאות בבשר הם גלוטמין המשמשת כמזון של המוח וטירוזין שעוזרת ליצירת סרטונין.
דגים- עשירים בחומצת שומן חיונית מסוג אומגה 3 (בעיקר סלמון) . חומצת שומן חיונית זו מסייעת לייצור נוירוטרנזמיטורים בגוף כגון סרטונין. כמו כן אומגה 3 טובה גם לבעיות לב , זיכרון וריכוז וגם לדלקות פרקים.
אגוזי מלך וזרעי פשתן הם מקורות מהצומח לאותה חומצת שומן חיונית.
קינוח- פירות יער מכל הסוגים: אוכמניות, חמוציות, דומדמניות וכו עשירים בנוגדי חמצון כגון ויטמין C העוזרים לייצב את רמת הורמון הלחץ קורטיזול. אפשר להוסיף קצת אגוזי מלך, שקדים העשירים בויטמין E שמסייע להתמודד עם נזקי מתח על הגוף. אגוזי ברזיל המכילים סלניום ואבץ שנלחמים ברדיקלים החופשיים. כמו כן אותם אגוזים עשירים במגנזיום וקלציום שחשובים לבריאות תקינה של מערכת העצבים. מגנזיום גם בנוסף עוזר להרגעת שרירים תפוסים וכך הוא מרגיע את הגוף לפני השינה.
טיפ: מנת אנרגייה בין הארוחות כשדמתחשק משהוא מתוק
תמרים (הוצא את הגרעין ) הכנס אגוז מלך וקבל פצצת אנרגיה עשירה בכל טוב
פתרונות נוספים
להלן מספר דוגמאות:
צמחי מרפא : אדפטוגנים - קבוצה של צמחים שעוזרים לגוף להתמודד עם מצבי לחץ כגון ג'ינסנג, רודיולה, אשווגנדה, ריישי, סקוטלריה,
מרגיעים- פסיפלורה, ולריאנה, מליסה, לימונית, מרווה, קאוה קאוה, היפריקום
מעוררים- ג'ינסנג, גוארנה, מזון מלכות,
תוספי תזונה: B קומפלקס, ל-טירוזין, ל-גלוטמין, ל- תיאנין, 5HTP, NADH, DHEA, חלקם עובד ממש על ייצור של סרטונין ונורויטרנזמיטורים אחרים במוח שאחראים על הרגשה טובה וחלקם עובד על מנגונים הורמונלים בגוף.
שיטות אחרות: מדיטציה, יוגה, טאי צ'י, עיסויים, פעילות גופנית קריאה, כתיבה או כל פעילות יצירתית אחרת שעושה לכם טוב ומרגיעה אתכם.
בגלל המורכבות של המיקרים שבגללם אנשים סובלים מהבעיות הנל מומלץ להתייעץ עם איש מקצוע על מנת להתאים את התוסף המתאים ולפתור את הבעיה ביעילות.

 

 

 

 

 

         
המידע באתר זה אינו מהווה התוויה רפואית ו/או תחליף לכל טיפול תרופתי ו/או התייעצות עם רופא מטפל, בכל מקרה של בעיה רפואית יש לפנות לרופא מטפל.
 
לייבסיטי - בניית אתרים