www.green.nhw.co.il ברירת-מחדל  English  Russian   עברית  |  English  |  Русский



ליעוץ: 09-9510981

        
    
בדיקת סמים  |  בדיקת סמים  |  60 -פרוביוטיקה 6 ביליון probiotics  |  הפרעות אכילה  |  תופעות הריון  |  פרוביוטיקה  |  L – גלוטמין ( GLN )  |  גרד בקרקפת  |  גרד באיבר המין הנשי  |  עור ,מחלות עור ונגעים עוריים  |  פתרון לנשירת שיער  |  ניהול אורך חיים בריא  |   פסוריאזיס  |  טרשת נפוצה  |  העור,מחלות עור וכיצד ניתן לעזור להן ע"י טיפול נטורופתי  |  ניקוי הגוף בריפוי בתזונה  |  אלומיניום  |  קרקפת שומנית  |  הקשר בין בדיקת שיער לגילוי מתכות כבדות, למחלת הסרטן  |  תזונה לנשים הרות ומניקות  |  הקשר בין בדיקת שיער למחלת הסרטן  |  מערכת חיסון חזקה עם מערכת עיכול בריאה  |  הקשר בין בדיקות שיער להחמרת האוטיזם בילדים  |  





נפיחות בטנית - מאת נאוה בויום


נפיחות בטנית  – זו בעצם תחושה של מלאות בבטן , אותה תחושה שאנו חווים אחרי ארוחה כבדה אך ההבדל הוא שבנפיחות בטנית אנו כל הזמן נסתובב עם התחושה הזו בלי קשר למה שאכלנו.
עובדות- השכיחות באוכלוסיה היא בין 1%-3%
כמו כן נפיחות בטנית הינה חלק מתסמונת המעי הרגיז ( IBS ) .
 
תסמינים:
 
* החמרה בשעות הערב
* תפקוד לא תקין של שרירי דופן הבטן: במעבר בין שכיבה לעמידה דופן הבטן עוברת הרפייה במקום כווץ ומכאן הגדלה
  של הדופן
* אי סבילות ללקטוז
 
התבטאות הבעיה באופן חיצוני
 
בדרך כלל מן הסתם נראה בטן שמנה יותר ונפוחה מכרגיל, נשים או גברים הסובלים מהבעיה יכולים להיות רזים עם בטן נפוחה או שמנים עם בטן נפוחה.
בדרך כלל המודעות גוברת כאשר לא נפטרים מהנפיחות הבטנית לאורך היום.
 
סיבות לנפיחות בטנית
  1. כליאה של גזים: שזה בעצם כמו פקק תנועה, הם כמו מכוניות שרוצות להגיע הביתה בזמן אבל תקועות יותר מידי זמן באחת היציאות של נתיבי איילון. תפקוד לא תקין של המעיים יגרום למין פקק גזים שכזה ואת ההרגשה הזו אנחנו כבר מכירים.
     
  2. דילוג על ארוחות: יש חשיבות לארוחת הבוקר ללא מזון עם תגובה חומצית כמו: 5 אגוזים ותמר, או דייסת קוואקר.
     
  3. אכילה מהירה שגורמת לבליעת אוויר
     
  4. מזון מהיר או ג'אנק פוד
     
  5. תזונה המכילה עודף סיבים שתוססים בקיבה כמו- כרוב, כרובית, קטניות בצל טרי
     
  6. עודף סוכרים בתזונה מגבירים תסיסה ונפיחות בטנית כמו: סוכר לבן, קמח לבן, שוקולד.
     
  7. שינויים הורמונאלים לפני מחזור או שינויים הורמונאלים של גיל מעבר : בין יום לעשרה ימים לפני מחזור יש עלייה של רמות אסטרוגן הגורמות להצטברות מים בגוף בעיקר באזור בטן תחתונה. אסטרוגונים יש גם נטייה להרפות את השרירים החלקים של המעיים, הרפיית שרירי המעי גורמת לעצירות ונפיחות. בנוסף לאחר גיל 35 חלה ירידה טבעית בהורמון הפרוגסטרון ועלייה בהורמונים גבריים, כמו כן פצעים וצמיחת שיער באזורים שונים בגוף.
     
  8. השינויים העיקריים בצורת הבטן נגרמים בגיל מעבר, עד אז הבטן מוגנת מפני שומן על ידי האנזים ליפופרוטאין ליפז המצמצם את הווצרות שכבת השומן באיזור הבטן. ייצורו מגורה על ידי ההורמון אסטרוגן. מאחר ובגיל המעבר יש ירידה של רמת האסטרוגן, יש עלייה בנפיחות הבטנית.
     
  9. סטרס- בזמן מתח יש עלייה בהורמון הקורטיזול שגורם להתנפחות הבטן.
     
  10. נוכחות פטריית הקנדידה- קנדידה היא פטרייה ממשפחת השמרים הנוצרת מהרגלי אכילה לא נכונים תרופות למיניהם כמו אנטיביוטיקה או חסר בחיידקי מעיים טובים(פרוביוטיקה) וחולשה של מערכת החיסון. ניתן לעשות בדיקת דם במקום על מנת לראות נוכחות של הפטרייה שגם היא גורמת לנפיחות בטנית קשה.
     
  11. חוסר פעילות גופנית, המצמצמת מסת שריר בייחוד בגיל מעבר, גורמת לכך שאפילו מעט מזון יהפוך לשומן שמתנקז בבטן.
 
דרכי התמודדות
  1. אבחון נכון לתזונה מיטבית אופטימאלית המתאימה לכל אחד מאיתנו באופן אישי.
  2. לקיחה של כמוסת צמחים מסוג "גסטרדין" המאפשרת חיזוק הקיבה הורדת חומציות הפחתת נפיחות בטנית , השקטת ספאזם של המעי (תנועתיות יתר) ועיכול תקין על בטן ריקה ועם כל ארוחה במשך 12 שבועות עד הבראה כוללת.
  3. אכילה איטית ורגועה. יש ללעוס את המזון בפה עד הפיכתו לדייסה ואז לבלוע.
  4. אין לשתות ולאכול באותה עת. 20 דקות לפני או 20 דקות אחרי.
  5. יש להימנע ממשקאות תוססים בייחוד קוקה קולה או תוססים אחרים עם צבע
  6. יש להימנע מרטבים, ירקות מוחמצים, שוקולד ופרי הדר.
  7. לנשים בגיל מעבר יש לקחת כמוסת בין לבין פורמולה מצמחים פיטואסטרוגנים המקלה על תופעות גיל המעבר ומשקיטה את הבטן.
  8. יש לחזק את מערכת החיסון שהיא קו ההגנה הראשון של הגוף כי הוא משתתף עיקרי גם בהתמודדות עם סטרס. יש לקחת 20 טיפות מניפיקה בוקר וערב.
  9. יש להוריד מהתזונה את שלושת "המאפיונרים הלבנים" סוכר לבן, קמח לבן, ודברי חלב פרה.
  10. יש להתעמל בקביעות לפחות שלוש פעמים בשבוע על מנת להעלות מסת שריר.
 
שלכם נאוה
 
       מוקד זמין 24 שעות לפנייה מהירה 09-9510981
                                                                 
  

 

         
המידע באתר זה אינו מהווה התוויה רפואית ו/או תחליף לכל טיפול תרופתי ו/או התייעצות עם רופא מטפל, בכל מקרה של בעיה רפואית יש לפנות לרופא מטפל.
 
לייבסיטי - בניית אתרים