www.green.nhw.co.il ברירת-מחדל  English  Russian   עברית  |  English  |  Русский



ליעוץ: 09-9510981

        
    
בדיקת סמים  |  בדיקת סמים  |  60 -פרוביוטיקה 6 ביליון probiotics  |  הפרעות אכילה  |  תופעות הריון  |  פרוביוטיקה  |  L – גלוטמין ( GLN )  |  גרד בקרקפת  |  גרד באיבר המין הנשי  |  עור ,מחלות עור ונגעים עוריים  |  פתרון לנשירת שיער  |  ניהול אורך חיים בריא  |   פסוריאזיס  |  טרשת נפוצה  |  העור,מחלות עור וכיצד ניתן לעזור להן ע"י טיפול נטורופתי  |  ניקוי הגוף בריפוי בתזונה  |  אלומיניום  |  קרקפת שומנית  |  הקשר בין בדיקת שיער לגילוי מתכות כבדות, למחלת הסרטן  |  תזונה לנשים הרות ומניקות  |  הקשר בין בדיקת שיער למחלת הסרטן  |  מערכת חיסון חזקה עם מערכת עיכול בריאה  |  הקשר בין בדיקות שיער להחמרת האוטיזם בילדים  |  





10 דרכים לשיפור הזיכרון 

בעבר המדענים חשבו כי הדרדרות בזיכרון הינו תהליך בלתי הפיך וכי אין תחליף לתא עצב שמת , אך בשנים האחרונות הטענה הזו הופרכה .
החוקרים מצאו כי בעזרת שיטות למידה ותרגילים שונים ,המוח מסוגל לחדש את הקשרים בין תאי העצב וגם לייצר תאי עצב חדשים באזורים שקשורים לזיכרון ולמידה.
 
 
10 דרכים לשיפור הזיכרון
 
  1. למידה – לשיפור הזיכרון חשוב תמיד לתרגל וללמוד דברים חדשים, כיוון שבמידה ולא תעשו זאת המוח פשוט יתחיל להתנוון וגם כך הזיכרון שלנו . על מנת לשפר את תפקוד המוח , צריך כל הזמן להפעיל אותו תוך שימוש בטכניקות ותרגילים למניעת מחלות דמנציה והפרעות זיכרון. כל דבר מאתגר שיעזור לאמץ ולאמן את המוח יסייע לכולנו לפתח את הזיכרון .
 
  1. פעילות מאתגרת -  לצורך שיפור הזיכרון חשוב לאתגר את המוח,לכן מומלץ לבצע פעולות יומיומיות הכי פעוטות בצורה קצת אחרת, כלומר אם התרגלתם לבצע פעולות כגון להסתרק , לצחצח שיניים , להתלבש או לאכול ביד או בצורה מסוימת, הרשו לעצמכם לשנות קצת את ההרגלים לצורך תרגול המוח ושיפור הזיכרון. תלמדו לאתגר את עצמכם כגון צחצוח שיניים בעיניים סגורות , הקלדת טקסט בנייד או במחשב ביד הלא פעילה ועוד.
 
  1. צפייה בטלויזיה – אם אתם אוהבים לצפות רוב הזמן בטלויזיה ולא מסוגלים לפספס את התוכנית האהובה עליכם, אז חשוב שתדעו שצפייה בטלויזיה פוגעת בזיכרון , וככל שהצפייה ארוכה יותר , כך הפגיעה משמעותית יותר . חוקרים מתארים צפייה בטלויזיה כבהייה בקיר לבן במשך שעות , כמו כן בזמן צפייה ממושכת נוצרים גלי אלפא שפוגעים בזיכרון וביכולת מיקוד, לכן לשיפור הזיכרון המעיטו בצפייה בטלויזיה.
 
  1. תחביבים – מומלץ מאוד לפתח תחביב שמאתגר את המוח כגון שח-מט, שש-בש, פאזלים ועוד על מנת לפתח את היכולות המוחיות לשיפור הזיכרון ומניעת ירידה בזיכרון .
 
  1. מחלות – חוקרים מצאו כי בעיות כגון לחץ דם, עודף כולסטרול וסוכרת מהוות גורם סיכון משמעותי לא רק למחלות קרדיו-וסקולריות אלא גם לירידה בזיכרון ודמנציה . יתר לחץ דם עלול להוביל למחלת אלצהיימר לכן לשיפור הזיכרון חשוב גם בשאר ההפרעות לטפל באמצעות פעילות גופנית,תרופות ותזונה .
 
  1. פעילות גופנית – פעילות גופנית מועילה לא רק לבריאות הפיזית אלא גם לבריאות הנפשית , כיוון שככל שמזיזים יותר את הגוף זה תורם יותר לתפקוד המוח ולשיפור הזיכרון .
 
  1. עישון – אנשים שמעשנים נמצאים בסיכון גבוה יותר לפגיעה בזיכרון וירידה קוגנטיבית מאשר אלה שלא מעשנים , לכן כל עוד לא מאוחר הפסיקו לעשן כדי לשמור על תפקוד המוח ובריאות בגוף.
 
  1. קרינה סלולרית – מחקרים שבוצעו בארץ מצאו כי שימוש בטלפון סלולרי משפיע על פעילות המוח ועל ירידה בזיכרון , מלבד הפגיעה הבריאותית, לכן לצורך שיפור הזיכרון וירידה קוגנטיבית הפחיתו שימוש ממושך בסלולרי .
 
  1. צחוק  - מחקרים כבר מזמן הראו כי לצחוק זה בריא לגוף ולנפש כיוון שבעת צחוק משתחרר דופמין , שמפחית רמות הסטרס והמתח בגוף . ברגע שהמוח גם זוכר דמויות מצחיקות או אירועים משמחים ומצחיקים , זה משפיע על שלוות הנפש, אז תצחקו הרבה וזה גם ישפר את הזיכרון .
 
  1. תזונה נכונה – לשיפור הזיכרון ולבריאות בגוף , חשוב מאוד להקפיד על תזונה נכונה עם תפריט שכולל ויטמינים מקבוצה B ( חומצה פולית, B6 , B12 ) , קטניות, צריכה של אומגה 3 ו-6 משפרת את הזיכרון בעזרת אכילה של דגי מים קרים כגון סלמון, טונה וכו' , אכילה של אוכמניות תורמת לשמירה על זיכרון ולשינה טובה, ואכילה של ירקות ועלים ירוקים ועליים שכוללים ויטמין E ונוגדי חמצון .
 
 
       מוקד זמין 24 שעות לפנייה מהירה 09-9510981
                                                                 

 
נטלי גולדין-בויום | קוסמטיקאית ומטפלת ברפואה סינית
 
         
המידע באתר זה אינו מהווה התוויה רפואית ו/או תחליף לכל טיפול תרופתי ו/או התייעצות עם רופא מטפל, בכל מקרה של בעיה רפואית יש לפנות לרופא מטפל.
 
לייבסיטי - בניית אתרים