תחושת שובע מוקדמתתחושת שובע מוקדמת
 
                      
         

פודקאסט - בריאות אושר וכושר 
 ברירת-מחדל  English  Russian      עברית  |  English  |  Русский



ליעוץ: 09-9510981

        074-7240465 מוקד לפניות 24 שעות 

    
רילקסטין ® RELEXSATIN  |  בדיקת סמים  |  60 -פרוביוטיקה 6 ביליון probiotics  |  הפרעות אכילה  |  תופעות הריון  |  פרוביוטיקה  |  L – גלוטמין ( GLN )  |  גרד בקרקפת  |  גרד באיבר המין הנשי  |  עור ,מחלות עור ונגעים עוריים  |  פתרון לנשירת שיער  |  ניהול אורך חיים בריא  |   פסוריאזיס  |  טרשת נפוצה  |  העור,מחלות עור וכיצד ניתן לעזור להן ע"י טיפול נטורופתי  |  ניקוי הגוף בריפוי בתזונה  |  אלומיניום  |  קרקפת שומנית  |  הקשר בין בדיקת שיער לגילוי מתכות כבדות, למחלת הסרטן  |  תזונה לנשים הרות ומניקות  |  הקשר בין בדיקת שיער למחלת הסרטן  |  מערכת חיסון חזקה עם מערכת עיכול בריאה  |  הקשר בין בדיקות שיער להחמרת האוטיזם בילדים  |  

תחושת שובע מוקדמת

איכשהו תחושת שובע מוקדמת תמיד מתקשרת לנו לדיאטה, אך תחושת שובע מוקדמת יכולה להיווצר לא רק בדיאטה אלא ממאכלים שונים שגורמים לנו שובע ומחזיקים אותנו עד לארוחות המסודרות במהלך היום. בגלל שגופנו הוא מכונה חכמה בעלת אינסטינקטים מפותחים היא קולטת היא יודעת לצרוך מזון עם קלוריות רב על מנת שנרגיש שבעים לאורך זמן. כך למשל אם נאכל חטיפים אשר עשירים בדגנים תוך זמן קצר נרגיש תחושת מלאות, או אם נשתה כוס נס קפה או קפה נרגיש את אותה תחושת שובע לשעות ארוכות. לכן לכמות הסיביים, החלבונים , הפחמימות  וסוכרים יש השפעה חזקה על תחושת השובע.
אז מהי תחושת שובע בכלל?
תחושת שובע היא מנגנון פזיולוגי בגופנו אשר יודע לאותת לגוף שחסר לו מזון. ובגלל שגופנו מכונה חכמה היא יודעת לבד לווסת את כמות האנרגיה שהיא צריכה בהתאם למזונות שאנו מכניסים לגוף ולצרכי הגוף. כעקרון מרכזי תחושת השובע המוקדם הוא בין המוח שמעביר שדרים למערכת האיכול שלנו, וכך למעשה אנו מרגישים רעב או שוב במהלך היום. אך שרמת הסוכר שלנו יורדת המוח שולח מסר לגוף שחסר לו אנרגיה על מנת שיוכל לעבוד, וכך מתקבלת תחושת הרעב.
מה משפיע על תחושת שובע מוקדמת:
ישנם כמה גורמים אשר משפיעים על תחושת שובע מוקדמת והם:
 צריכה של חלבונים
קצב קליטת סוכר
סיבים תזונתיים כולל סיבים ביוטיים
כמה טיפים לתחושת שובע מוקדמת:
אם תקפידו על אכילה איטית לאורך זמן וכדרך מהחיים, תראו עם הזמן איך שאתם לא רעבים תכופות במהלך היום. אכילה איטית מעלה את תחושת השובע ומסתכמת לרוב בפחות קלוריות כפי שגופנו זקוק לו. כמות הקלוריות גם עוזרת לשמור על משקל תקין, וגורם לאותת למוח שהגוף מלא ולא זקוק עוד לאוכל. מעבר לכך המזון נטחן יותר טוב ומונע נפיחות וגזים ואף אנו מרגישים ונהנים מטעם המזון.
מעבר לכך רצוי שתאמצו כמה דברים כדרך חיים בחיי היום יום שלכם:
שתיית מים- הקפידו לשתות לפני ארוחות ואחרי ארוחות מאשר מיצים מוגזים למיניהם.
סיבים תזונתיים- הסיבים הם פחמימות שתורמות לתקינות מערכת העיכול ותחושת שובע. הלחץ על דפנות הקיבה מאותת לגוף על מלאות. כמו כן ירקות,פירות ודגנים הם עוד מקור לסיבים תזונתיים עם תחושת שובע מוקדמת וקלוריות נמוכה.
פחמימות וחלבונים- דגנים מלאים, קטניות עוזרות מעבר לתחושת שובע גם לאיזון ברמת הסוכר בדם. וחלבון שבביצים, בעוף עוזרת לתחושת שובע ועוזרת למנוע בעיות השמנה.
 ארוחות תכופות- אכלום עם אינכם רעבים, עדיף לאכול מאשר לחזור הביתה מורעבים ואז להתנפל על כל הבא ליד ולהרגיש רגשי אשמה. דברים קטנים במהלך היום כמו חטיף אנרגיה, עוגיה וכו' עוזרים לשמור על ערנות ותחושת שובע עד שאתם חוזרים הביתה לארוחת ערב גדולה ומשביעה.
 כתבת: מירב חסיד
       מוקד זמין 24 שעות לפנייה מהירה 09-9510981
                                                                 

+ הוסף תגובה חדשה
תגובות:
Loading בטעינה...
         
המידע באתר זה אינו מהווה התוויה רפואית ו/או תחליף לכל טיפול תרופתי ו/או התייעצות עם רופא מטפל, בכל מקרה של בעיה רפואית יש לפנות לרופא מטפל.
 
לייבסיטי - בניית אתרים