חומצות-אמינו-חיוניות
 
                      
         

פודקאסט - בריאות אושר וכושר 
 ברירת-מחדל  English  Russian      עברית  |  English  |  Русский



ליעוץ: 09-9510981

        074-7240465 מוקד לפניות 24 שעות 

    
רילקסטין ® RELEXSATIN  |  בדיקת סמים  |  60 -פרוביוטיקה 6 ביליון probiotics  |  הפרעות אכילה  |  תופעות הריון  |  פרוביוטיקה  |  L – גלוטמין ( GLN )  |  גרד בקרקפת  |  גרד באיבר המין הנשי  |  עור ,מחלות עור ונגעים עוריים  |  פתרון לנשירת שיער  |  ניהול אורך חיים בריא  |   פסוריאזיס  |  טרשת נפוצה  |  העור,מחלות עור וכיצד ניתן לעזור להן ע"י טיפול נטורופתי  |  ניקוי הגוף בריפוי בתזונה  |  אלומיניום  |  קרקפת שומנית  |  הקשר בין בדיקת שיער לגילוי מתכות כבדות, למחלת הסרטן  |  תזונה לנשים הרות ומניקות  |  הקשר בין בדיקת שיער למחלת הסרטן  |  מערכת חיסון חזקה עם מערכת עיכול בריאה  |  הקשר בין בדיקות שיער להחמרת האוטיזם בילדים  |  

חומצות אמינו חיוניות 
 

חומצות אמינו חיוניות
 
  • חומצות אמינו חיוניות – חומצות אמיניות שהגוף לא מסוגל לייצר ואנו חייבים לקבלן מהמזון או מתוספי תזונה
       ( מתיונין , ואלין , טריפטופן, לאוצין , תראונין , פנילאלנין, ליזין , איזולאוצין ).
 
 
לאוצין ( Leucine ) – חומצת אמינו מאוד שכיחה החיונית על איזון וויסות רמות הסוכר בגוף וכמו כן עוזרת לשמור על אחוזי שומן נמוכים בגוף , בנוסף חיונית לקצב התפתחות השריר ומספקת אנרגיה לרקמת השריר .
מקורות מזון : עדשים, שעועית, פולי סויה, בוטנים , דגים , ביצה,  שקדים, שיבולת שועל
 
מתיונין ( Methionine ) –חומצת אמינו חיונית אשר מתקבלת דרך המזון ופועלת כאנטיאוקסידנט(נוגד חמצון)  . מתיונין מתפרקת בגוף בעזרת השומן ואי לכך מונעת שקיעתו בדפנות הכבד ,לפיכך התהליך מסייע לספורטאים,מרימי משקולות ומתעמלים .
תפקידיה הנוספים: לעלות את רמות טסטוסטרון בגוף, לסייע בתהליכי העיכול ולהוות חלק בטיפול למניעת דיכאון. ל-מתיונין חשובה בייצור ציסטאין שמהווה חלק מגלוטתיון (נוגד חמצון)– שחיוני לניקוי רעלים מהכבד. כמו כן מתיונין עוזרת להגביר פירוק ההיסטמין למקרים של אלרגיה.
מקורות מזון : אגוזי ברזיל , דגנים , בשר, שגים, ביצים , בצל, יוגורט , עדשים
 
פנילאלנין ( Phenilalanine ) -  מהווה חומצת אמינו חיונית ,נגזרת של חומצת אמינו אלאנין ומייצרת חומצת אמינו בשם טירוזין. משפרת תהליכים של מוליכים עצביים ולכן משפיעה על מצב הרוח ,ותפקודי המוח.
חסר בפנילאלנין עלול להוביל לעיניים אדומות, ושינויים התנהגותיים עד מצב פסיכוטי עקב הפיכתו של פנילאלנין לטירוזין , מטירוזין לדופמין , ודופמין הופך לאפינפרין ונואפינפרין (מוליך עצבי). פנילאלנין גם אחראי על נושא של תאבון ושובע לאחר ארוחה, וכמו כן מופרש גם בזמן קלקול קיבה.
שימושים נפוצים בפנילאלנין הינו במחלות כגון פרקינסון , סכיזופרניה, מיגרנות , דיכאון ועוד.
לאנשים הסובלים ממחלות או הפרעות כלשהן , יש להיוועץ ברופא בטרם השימוש בתוסף תזונה.
מקורות מזון: שומשום , גרעיני דלעת, שקדים , עוף , אפונה, שעועית לבנה , קוטג', פולי סויה,אבוקדו  ועוד
 
ואלין ( Valine ) – חיונית למטבוליזם של השריר ע"י תיקון תאי שריר , שומרת על מאגר תקין של החנקן ועל מאגרי הגלוקוז בגוף . היא אחת מ-3 חומצות אמינו ה-BCAA שביחד המהוות 40% מכלל חומצות אמינו שבגוף לצורך בניית החלבונים .
מקורות מזון : פטריות , דגנים , בוטנים , בשר , עדשים, שעועית לבנה, אורז חום , קוטג', שקדים ועוד
 
ליזין ( Lysine ) – חומצת אמינו חיונית המתקבלת דרך המזון, חיונית להחלמה ממחלות כגון הרפס זוסטר וסימפלקס, הודות ליכולתה האנטי-ויראלית ( השילוב לכך: ליזין + ויטמין C+ אבץ), וגם לריפוי פצעים ע"י ייצור קולגן .
חסר בליזין עלול לגרום לחסר בויטמין B , אבנים בכליות, עייפות ועוד, לכן שומרת על איזון מאגרי החנקן למנוע תחושת עייפות ולשמירת מסת השריר ,עוזרת בניקוי הגוף ממתכות רעילות כגון עופרת, ועוזרת בתהליך הספיגה של סידן בגוף למניעת מחלות כגון אוסטאופורוזיס.
מקורות מזון : תפו"א , ביצים , בשר אדום , שעועית, שמרי בירה
 
טריפטופן ( Tryptophan ) – חומצת אמינו נדירה , חיונית לצריכה דרך המזון . מסייעת בטיפולים לאינסומניה , עודף משקל , דיכאון,חרדות, מיגרנות,מסייעת בהורדת כולסטרול ומהווה חלק חשוב בשיכוך כאבים. לקליטה טובה של טריפטופן במוח , יש לצרוך ויטמין B6 יחד עם ויטמין C .
מקורות מזון: בשר, בוטנים , קוטג', סויה, גרעיני דלעת, עדשים
 
תראונין ( Threonine ) – מקורות הצריכה מתקבלים מהצומח או מהחי כיוון שהגוף לא מייצר אותה. תראונין מצויה בלב,במערכת העצבים המרכזית ובשריר. תפקידה לייצר קולגן ואלסטין החיוניים לגמישות וויטליות של העור. היא מסייעת בייצור נוגדנים ותומכת במערכת החיסון, כמו כן אחראית על ספיגה טובה של חומרים מזינים .השימוש הנפוץ שלה הינו לבריאות הנפש.
מקורות מזון : חלב, ביצים , בשר , קוטג', אגוזים
 
איזולאוצין ( Isoleucine ) – חומצת אמינו חיונית , חשובה לייצור המוגלובין והקרשת דם. פעילותה העיקרית מתבצעת בתוך השריר ותפקידה לאזן רמות סוכרים הגוף. מהווה חלק מחומצות אמינו ה-BCAA – ומסייעת בהעלאת רמות האנרגיה ,וריפוי הגוף לאחר פעולת כושר גופני. 
חסר של איזולאוצין יכול להתבטא רק בעקבות חסר בצריכת החלבונים .
מקורות מזון: שקדים , חומוס, עוף , בשר, שיפון, חלסון סויה, חיטה מלאה , אורז מלא, עדשים




כותבת - נטלי ב.גולדין  : קוסמטיקאית מוסמכת ומטפלת ברפואה סינית
       מוקד זמין 24 שעות לפנייה מהירה 09-9510981
                                                                 
         
המידע באתר זה אינו מהווה התוויה רפואית ו/או תחליף לכל טיפול תרופתי ו/או התייעצות עם רופא מטפל, בכל מקרה של בעיה רפואית יש לפנות לרופא מטפל.
 
לייבסיטי - בניית אתרים