הפסקת עישון ועלייה במשקל
 
                      
         

פודקאסט - בריאות אושר וכושר 
 ברירת-מחדל  English  Russian      עברית  |  English  |  Русский



ליעוץ: 09-9510981

        074-7240465 מוקד לפניות 24 שעות 

    
רילקסטין ® RELEXSATIN  |  בדיקת סמים  |  60 -פרוביוטיקה 6 ביליון probiotics  |  הפרעות אכילה  |  תופעות הריון  |  פרוביוטיקה  |  L – גלוטמין ( GLN )  |  גרד בקרקפת  |  גרד באיבר המין הנשי  |  עור ,מחלות עור ונגעים עוריים  |  פתרון לנשירת שיער  |  ניהול אורך חיים בריא  |   פסוריאזיס  |  טרשת נפוצה  |  העור,מחלות עור וכיצד ניתן לעזור להן ע"י טיפול נטורופתי  |  ניקוי הגוף בריפוי בתזונה  |  אלומיניום  |  קרקפת שומנית  |  הקשר בין בדיקת שיער לגילוי מתכות כבדות, למחלת הסרטן  |  תזונה לנשים הרות ומניקות  |  הקשר בין בדיקת שיער למחלת הסרטן  |  מערכת חיסון חזקה עם מערכת עיכול בריאה  |  הקשר בין בדיקות שיער להחמרת האוטיזם בילדים  |  

הפסקת עישון ועלייה במשקל

כל אדם מעשן יודע שניקוטין וסיגריות ועזרים לאכול פחות ולשמור על משקל תקין. אך מה קורה שמפסיקים לעשן ופתאום יש עליה במשקל, איך אפשר להפסיק את העליה במשקל ולשמור על משקל תקין גם שאנו מפסיקים לעשן? על שאלות אלה נענה בכתבה זאת.
כולנו יודעים במיוחד האנשים שמעשנים שעישון גורם לסרטן ריאות ומחלות ריאות כרונית והוא סיבת המוות השנייה שגורמת למחלות ומוות. לכן אם ברצונכם להפסיק לעשן על מנת לשמור על בריאותכם יש לעשות זאת בצורה מבוקרת והדרגתית ועדיף עם ייעוץ מהרופא שלכם. הפסקת עישון היא פעולה לא קלה בכלל במיוחד שמדובר על התחלה של הפסקת עישון, לכן ידוע שברגע שאנו לא מכניסים ניקוטין לגוף ( החומר שיש בסיגריה) אין לנו חומר שיכול לדכא את התיאבון על מנת שנוכל ארוחות קטנות ולכן אנו עולים במשקל.

מה גורם לכך שנעלה במשקל:          
ישנם כמה גורמים שמשפיעים על עלייה במשקל ברגע שאנו מחליטים להפסיק לעשן והם:
הניקוטין אשר מזרז את פעילות המעי וגורם למעבר מהיר של המזון ללא ספיגה מלאה של החומרים התזונתיים אינו נמצא שאנו מפסיקים לעשן, כלומר ללא ניקוטין אין פעילות מהירה של המזון במעי והיא מתעכבת.
הניקוטין מעלה את הפרשת הסרוטונין, דופמין ונוראדרנלין במוח, שגורם לירידה להתמכרות אליו מצד אחד ומצד שני לירידה בתיאבון. כמו כן הסרוטונין במוח גורם לירידה בתיאבון ולניקוטין יש קשר לזה וגם להורמונים אחרים שעוזרים לווסת את התיאבון.
ניקוטין מגביר את הקצב המטבולי בגופנו, והפסקת עישון גורמת לירידה ב-BMR.
מי שמעשן משתמש במאגרי השומן שלו לאנרגיה בזמן שלא אוכל, עם הפסקת העישון יש פחות שומן אשר מתבזבז לצורך אנרגיה זו.

טיפים לשמירה של משקל תקין לאחר הפסקת עישון:
יש להקפיד על תפריט מאוזן וארוחות מסודרות, את הארוחות יש להקפיד לאכול לאט.
יש להימנע מנשנושים וזאת מאחר שנשנושים הם חטיפים שלא מכניסים אנרגיה שאנו צריכים לגוף ורק מעלים במשקל. במקום זה הרבו בשתיית מים, ירקות ירוקים, גזר, והגבילו את כמות השומנים שיש בטיגון או באגוזים ושקדים.
הקפידו לעשות פעילות גופנית שתעזור לכם לחילוף חומרים מהיר, ומעבר לכך תשחרר אנדורפינים ותגרום לכם למצב רוח טוב. כמו כן הדם שלכם יזרום יותר טוב שאתם עושים פעילות גופנית.
קבלו תמיכה מהקרובים אליכם, ושתפו אותם ואת החברים שלכם בהחלטה שקיבלתם להפסיק לעשן, התמיכה שלהם רק תועיל לכם ותחזק אתכם ואף תעזור לכם להימנע ממזונות לא בריאים.
ישנם טיפולים שעוזרים להיגמל מעישון כמו: מדבקת ניקוטין, מסטיק ניקוטין, תרופות ועוד. אמצעים אלו יעזרו לכם לשמור על משקל תקין ויעזרו את העלייה במשקל לאחר שתפסיקו לעשן. אך לפני שתיקחו משהו מהם מומלץ להתייעץ עם הרופא שלכם.
אם תקפידו על כמה מתוך טיפים אלו, או על אפילו אחד מהם תראו איך אתה מצליחים לשמור על משקל תקין ללא עליה של גרם מיותר.
כתבת: מירב חסיד
       מוקד זמין 24 שעות לפנייה מהירה 09-9510981
                                                                 

+ הוסף תגובה חדשה
תגובות:
Loading בטעינה...
         
המידע באתר זה אינו מהווה התוויה רפואית ו/או תחליף לכל טיפול תרופתי ו/או התייעצות עם רופא מטפל, בכל מקרה של בעיה רפואית יש לפנות לרופא מטפל.
 
לייבסיטי - בניית אתרים