תזונה-בריאה-לחיזוק-מערכת-החיסוןתזונה בריאה לחיזוק מערכת החיסון
 
                      
         

www.green.nhw.co.il ברירת-מחדל  English  Russian   עברית  |  English  |  Русский



הזמן מוצר עכשיו





  צרו קשר בסמס:054-6686122 מוקד :054-2336900
0506-997075 ווצאפ מייל : edan@dr-nava.co.il  
 
    
בדיקת סמים  |  בדיקת סמים  |  180 כמוסות -פרוביוטיקה 6 ביליון probiotics  |  הפרעות אכילה  |  תופעות הריון  |  פרוביוטיקה  |  L – גלוטמין ( GLN )  |  גרד בקרקפת  |  גרד באיבר המין הנשי  |  עור ,מחלות עור ונגעים עוריים  |  פתרון לנשירת שיער  |  ניהול אורך חיים בריא  |   פסוריאזיס  |  טרשת נפוצה  |  העור,מחלות עור וכיצד ניתן לעזור להן ע"י טיפול נטורופתי  |  ניקוי הגוף בריפוי בתזונה  |  אלומיניום  |  קרקפת שומנית  |  הקשר בין בדיקת שיער לגילוי מתכות כבדות, למחלת הסרטן  |  תזונה לנשים הרות ומניקות  |  הקשר בין בדיקת שיער למחלת הסרטן  |  מערכת חיסון חזקה עם מערכת עיכול בריאה  |  הקשר בין בדיקות שיער להחמרת האוטיזם בילדים  |  

תזונה בריאה לחיזוק מערכת החיסון

תזונה בריאה לחיזוק מערכת החיסון 
 


תזונה בריאה לחיזוק מערכת החיסון
 
אם אתם מקפידים להלביש את עצמכם ואת ילדיכם היטב בעונות המעבר והחורף למניעת כניסה של פתוגנים חיצוניים ועדיין נוטים לסבול משפעת , צינונים ,נזלת וגרון כואב , הכתבה הזו תציג לכם את הדרך לחזק את מערכת החיסון באופן טבעי בעזרת תזונה בריאה .
 
כולנו נחשפים בצורה כזו או אחרת לוירוסים או חיידקים אך לא כולנו חווים את אותם התסמינים וזמן המחלה משתנה מאחד לשני , אך ישנם אנשים עם מערכת חיסון חלשה שעוד לא הספיקו להחלים מהמחלה הקודמת כבר נכנסים למחלה אחרת.
אוכלוסיות שידועות לרגישות יותר עם מערכת חיסון מוחלשת הם התינוקות ,הילדים והקשישים .
כאשר שולחים ילד בריא לגן , לא נדע אף פעם למה הוא ייחשף ועם מה יחזור הביתה .
אנו לא יכולים למנוע חשיפה למיקרואורגניזמים מחוללי מחלות אך מה שניתן לעשות זה לחזק את מערכת החיסון בדרכים טבעיות ובעזרת תזונה בריאה, על מנת שתילחם טוב יותר כנגד כל הפתוגנים .
 
סימנים למערכת חיסון חלשה  
 
  1. נטייה למחלות חוזרות ונשנות – כאבי גרון, סינוסיטיס, וירוסים מרובים ועוד
  2. ריבוי דלקות בגוף עם קצב החלמה איטי
  3. פטריות כגון קנדידה
  4. מחלות אוטואימוניות
  5. התפרצות חוזרת של הרפס
  6. הפרעות במערכת העיכול כגון תסמונת המעי הרגיז
  7. התפתחות מחלות הסרטן
 
מה מחליש מערכת החיסון ?
 
  • אלרגיות
  • תזונה לא בריאה ולא מאוזנת
  • נטילת תרופות לאורך זמן
  • זיהום סביבה
  • לחץ וסטרס יומיומי
  • חוסר פעילות גופנית
 
המלצות לחיזוק מערכת החיסון בעזרת תזונה בריאה
 
  1. מומלץ לצרוך פחמימות מורכבות – אורז מלא , פסטה מחיטה מלאה , קינואה, כוסמת, גריסי פנינה , קוסקוס מלא , בורגול ועוד.
פחמימות מורכבות או דגנים מלאים מספקים לנו אנרגיה זמינה, ויטמינים ומינרלים חיוניים ומעניקים שובע לאורך זמן . כמו כן רמות הסרוטונין במוח עולות ובכך משתפר מצב רוחנו .
 
  1. מומלץ לצרות קטניות מסוגים שונים – סוגי עדשים , שעועית מש, שעועית אדומה , שעועית לבנה , חומוס, פולי סויה , אפונה ועוד.
קטניות מועשרות בסיבים , ויטמינים ,חומצות אמינו שמהוות בסיס לחלבונים .
 
  1. מומלץ להפחית בכמויות הסוכרים הפשוטים , כיוון שמתחרים על מקום של ויטמינים ומינרלים אחרים שחיוניים לגופנו .
לכן אם אנו צורכים סוכרים כגון עוגות, מאפים , סוכריות ועוד לאחר ארוחה בריאה ומזינה , זה יקשה על ספיגת ויטמינים מהארוחה בגופנו.
 
  1. מומלץ לצרוך שומנים בריאים – שמן זית מכבישה קרה, שמן קנולה מכבישה קרה, אבוקדו, דגים המכילים אומגה 3 ( סלמון,טונה ,מקרל, סרדינים ), אגוזים  וגרעינים בצורתם הטבעית ללא תוספת מלח או סוכר  .
חשוב להפחית בשומנים רעים – בשר שומני כגון כבש או בקר, מוצרי חלב וגבינות עם אחוזי שומן גבוהים שמחלישים את מערכת החיסון ,גורמים לטרשת עורקים ועלייה בכולסטרול הרע בגוף.
 
  1. מומלץ לצרוך הרבה ירקות ופירות מגוונים בצבעים שונים בצורתם הטבעית – שמלאים בנוגדי חמצון , ויטמינים ומינרלים חיוניים לגופנו כגון ברוקולי, רימונים , שום , בצל,עלים ירוקים, ירקות ירוקים ועוד.
מומלץ לאכול ירקות טריים , מאודים או מבושלים ולהימנע מטיגון בשמן .
 
  1. לשתות הרבה מים – בין 8-15 כוסות ביום ,גם בעונות הקרות כשלא מרגישים צמא, חשוב תמיד לשתות מים על מנת לא להתייבש ולהעניק לתאים את הכמות הנוזלים הדרושה. שתיית מים משפיעה על מצב הרוח, רמת האנרגיה ומראה עור הפנים .
 
  1. מומלץ לצרות כמה שיותר אוכל ביתי ומבושל ולהימנע מקניית מאכלים מוכנים .
כל האוכל שנקנה בחוץ מכיל לרוב צבעי מאכל, חומרים משמרים , פחות טרי , חיידקים  ,שומן וסוכר ועוד.
כל החומרים האלה משפיעים לרעה על גופנו כיוון שתופסים מקום של ויטמינים ומינרלים שונים בגוף ומעלים את רמת הרדיקלים החופשיים .
 
  1. חיידקי המעיים הטובים או פרוביוטיקה זו דרך מומלצת לשמור על תקינות מערכת העיכול ושאר מערכות הגוף .
מומלץ לצרוך ביו-יוגורט או תוסף פרוביוטיקה על מנת לאזן בין החיידקים הטובים לבין הרעים .
אוכלוסיית החיידקים שונה מאחד לשני וזה תלוי בהרבה גורמים כגון אופן הלידה, הנקה, תזונה ,תרופות ועוד.
 
 
       מוקד זמין 24 שעות לפנייה מהירה 09-9510981
                                                                 

 
נטלי גולדין-בויום |מטפלת ברפואה סינית
 
         
המידע באתר זה אינו מהווה התוויה רפואית ו/או תחליף לכל טיפול תרופתי ו/או התייעצות עם רופא מטפל, בכל מקרה של בעיה רפואית יש לפנות לרופא מטפל.
                                                           *נאוה בויום - מומחית בנטורופתיה והומאופתיה ואינה רופאה ברפואה קונבנציונאלית בתואר M.D                 
 
לייבסיטי - בניית אתרים