מאכלים עשירים ביודמאכלים עשירים ביוד
 
                      
         

www.green.nhw.co.il ברירת-מחדל  English  Russian   עברית  |  English  |  Русский



הזמן מוצר עכשיו





  צרו קשר בסמס:054-6686122 מוקד :09-9510981    
    
בדיקת סמים  |  בדיקת סמים  |  180 כמוסות -פרוביוטיקה 6 ביליון probiotics  |  הפרעות אכילה  |  תופעות הריון  |  פרוביוטיקה  |  L – גלוטמין ( GLN )  |  גרד בקרקפת  |  גרד באיבר המין הנשי  |  עור ,מחלות עור ונגעים עוריים  |  פתרון לנשירת שיער  |  ניהול אורך חיים בריא  |   פסוריאזיס  |  טרשת נפוצה  |  העור,מחלות עור וכיצד ניתן לעזור להן ע"י טיפול נטורופתי  |  ניקוי הגוף בריפוי בתזונה  |  אלומיניום  |  קרקפת שומנית  |  הקשר בין בדיקת שיער לגילוי מתכות כבדות, למחלת הסרטן  |  תזונה לנשים הרות ומניקות  |  הקשר בין בדיקת שיער למחלת הסרטן  |  מערכת חיסון חזקה עם מערכת עיכול בריאה  |  הקשר בין בדיקות שיער להחמרת האוטיזם בילדים  |  

מאכלים עשירים ביוד

ליוד תפקיד חשוב במערכת חילוף החומרים בגופנו. הוא משפיע על משקלנו, האנרגיה שלנו, מצב רוחנו, מצב הפוריות שלנו וכמובן על התהליכים סרטניים. אך למרות שאנו צורכים אותו כמעט בכל מאכל שאנו אוכלים, רובנו עדיין סובלים ממחסור בו.  הבעיה שרובנו לא מודעים לבעיות שגורם לנו מחסור ביוד, ולכן איננו מטפלים בבעיה זאת, רק בשלבים מאוחרים כאשר המצב מחמיר.
מה גורם מחסור ביוד לגופנו?
מחסור ביוד בגופנו עלול לגרום לבעיות שונות ביניהם: הגדלה של בלוטת התריס, עייפות, חולשה של מערכת החיסון, חילוף חומרים איטי, השמנה, אוטיזם, עלייה במשקל למרות שעושים דיאטות , בעיות נפשיות כמו: חרדה, דיכאון.
איזה מינונים של יוד מומלצים?
ישנם לא מעט מאכלים ומזונות שונים עם יוד שקל לשלב בתזונה היומית שלנו. הצריכה המומלצת של יוד היא 150 מיקרוגרם לאנשים מעל גיל 14. כמו כן ילדים בגילאי 1-8 צריכים לצרוך 90 מיקרוגרם, ואילו ילדים בגילאי 9-13, צריכים לצרוך 120 מיקרוגרם מדי יום. ואילו נשים בהריון צריכות לצרוך 290 מיקרוגרם יוד מדי יום, כאשר הן יכולות לצרוך אותו דרך מאכלים שונים.
אילו מזונות עשירים ביוד?
על מנת לצרוך יוד דרך מזונות, יש צורך לצרוך מזונות אשר עשירים ביוד, על מנת שבלוטת התריס שלנו תוכל לנהל את חילוף החומרים בצורה הטובה ביותר, לטפל בניוקי רעים, בצמיחה גדילה והתפתחות. המזונות הבאים מומלצים פה אחד , ויתנו לכם את כל כמו היוד שגופכם זקוק לו. המזונות כוללים:
ירקות ואצות ים- באצות ניתן למצוא הרבה יוד כך, למשל בכף אצות ים נוכל נמצא 2000 מיקרוגרם יוד. האצות הטובות ביותר למאכל הם: אצות מסוג היזיקי, קלפ ארמה, קומבו. כמו  כן ,ירקות שונים מכילים גם כן כמות יוד לא קטנה, לכן חשוב שבחלק מהירקות תאכלו אותם עם קליפה, וזאת על מנת לספוג את כל הויטמינים והמינרלים שלהם בנוסף ליוד שבהם.
חמוציות- בפירות יער תמצאו הרבה נוגדי חמצון אך גם לא מעט יוד. כך למשל ב-4 גרם של חמוציות תמצאו 400 מיקרוגרם יוד. הדרך הטובה לצרוך את פירות היער זה דרך שתיית מיץ חמוציות או הפירות עצמם.
יוגורט פרוביוטי- ביוגורט פרוביוטי תמצאו מחצית מהכמות היומית הנדרשת. כך שכוס יוגורט בתוספת עוד מזון, תעזור לכם להשלים את החסר. כוס יוגורט מכילה כ- 90 מיקרוגרם יוד.
שעועית – בשעועית תמצאו כמות גדולה של יוד, כ-64 מיקרוגרם. כך שככל שתצטרכו יותר שעועית כך תעלו את היוד שחסר לכם.
תותים- בכוס אחת של תותים תקבלו 13 מיקרוגרם יוד. כך שאתם מקבלים כבר 10% מתצרוכת היוד שלכם.
מלח הימלאיה- מלח הימלאיה בשונה ממלח שולחן רגיל מכיל כ- 500 מיקרוגרם יוד, לעומת מלח רגיל שמועשר ביוד ובעוד חומרים מעוברים שונים.
תפוחי אדמה- אם תוכלו את הקליפה של התפוח אדמה, תקבלו כמות נכבדת של יוד. כך שתפוח אדמה בינוני אפוי מכיל 60 מיקרוגרם יוד.
כתבת: מירב חסיד
 
       מוקד זמין 24 שעות לפנייה מהירה 09-9510981
                                                                 

+ הוסף תגובה חדשה
תגובות:
Loading בטעינה...
         
המידע באתר זה אינו מהווה התוויה רפואית ו/או תחליף לכל טיפול תרופתי ו/או התייעצות עם רופא מטפל, בכל מקרה של בעיה רפואית יש לפנות לרופא מטפל.
                                                           *נאוה בויום - מומחית בנטורופתיה והומאופתיה ואינה רופאה ברפואה קונבנציונאלית בתואר M.D                 
 
לייבסיטי - בניית אתרים