www.green.nhw.co.il ברירת-מחדל  English  Russian   עברית  |  English  |  Русский



הזמן מוצר עכשיו





  צרו קשר בסמס:054-6686122 מוקד :09-9510981    
    
בדיקת סמים  |  בדיקת סמים  |  180 כמוסות -פרוביוטיקה 6 ביליון probiotics  |  הפרעות אכילה  |  תופעות הריון  |  פרוביוטיקה  |  L – גלוטמין ( GLN )  |  גרד בקרקפת  |  גרד באיבר המין הנשי  |  עור ,מחלות עור ונגעים עוריים  |  פתרון לנשירת שיער  |  ניהול אורך חיים בריא  |   פסוריאזיס  |  טרשת נפוצה  |  העור,מחלות עור וכיצד ניתן לעזור להן ע"י טיפול נטורופתי  |  ניקוי הגוף בריפוי בתזונה  |  אלומיניום  |  קרקפת שומנית  |  הקשר בין בדיקת שיער לגילוי מתכות כבדות, למחלת הסרטן  |  תזונה לנשים הרות ומניקות  |  הקשר בין בדיקת שיער למחלת הסרטן  |  מערכת חיסון חזקה עם מערכת עיכול בריאה  |  הקשר בין בדיקות שיער להחמרת האוטיזם בילדים  |  

חילוף חומרים איטי ? להלן הדרכים לשיפור המטבוליזם
 

כולנו הרי נתקלנו במושג "חילוף חומרים איטי" , וכך אנו מתרצים את המצב כשאנו לא מצליחים להשיל את הקילוגרמים שצברנו , כשיש אנשים שאוכלים מה שרוצים ולא עולים אפילו גרם, התשובה שלנו לכך שיש להם "חילוף חומרים מהיר ".
אין דבר כזה שלאדם רזה יש חילוף חומרים מהיר ,ולמלאים יש מטבוליזם איטי .
אדם ששורף יותר קלוריות הוא בעצם בעל מטבוליזם מהיר ואילו אדם שלא שורף מספיק קלוריות, יש לו מטבוליזם איטי.
המושג הזה הוא מיתוס , אל תתייאשו , כאן תמצאו את הפתרון לשיפור הגוף.
 
לא משנה מה גילכם, אם אתם בעודף משקל או לא, אם אתם עושים פעילות גופנית או לא , עדיין ניתן לשפר את קצב חילוף החומרים .
 
מהו חילוף החומרים ?
 
בגופנו מתקיימים במקביל שני תהליכים חשובים : אוכל שאנו צורכים כגון הפחמימות,חלבונים,ירקות ועוד אנו הופכים לאנרגיה זמינה בעקבות שריפת קלוריות ובניית הגוף , ובנוסף אגירת אנרגיה ברקמות השומן ליתר ביטחון במידה ונצטרך.
גם תוך כדי מנוחה אנו שורפים קלוריות כיוון שלמרות שאנו לא מבצעים פעילות כלשהי, כל המערכות בגופנו עובדות : נשימה, הלב, שרירים,כליות,המוח ועוד.
גם בזמן אכילה , אנו מבזבזים קלוריות , כיוון שאנו משקיעים אנרגיה בתהליך אכילה עצמו, בלעיסה והעיכול.
חשוב לציין שגם כאשר אנו עושים דיאטות למיניהן , חשוב לאכול נכון ולא להרעיב את עצמנו.
 
מה משפיע על קצב המטבוליזם ?
  • מסת הגוף – ככל שהגוף הזה הוא בעל מסת שריר גבוהה יותר, כך גדל קצב חילוף החומרים , ואילו אדם שמן בעל מסת שריר נמוכה הינו בעל חילוף חומרים איטי.
  • תורשה – גם קצב חילוף החומרים קשור לגנים , אך אין זה אומר שהכל כבר כתוב ואין מה לעשות, אז תשמחו לדעת שאין זה כך ובהחלט ניתן לשנות ולשפר את המטבוליזם בעזרת עבודה קשה ומאמץ
  • עישון
  • נטילת תרופות
  • היעדר פעילות גופנית
  • מערכת הורמונלית – פעילות לא תקינה של הורמונים כגון: הורמוני מין ,בלוטת תריס, אינסולין תגרום לחילוף חומרים איטי
 
חילוף החומרים משתנה גם עקב הגיל , אחרי גיל 30-35 חילוף החומרים אצל הנשים יורד כל 5-10 שנים כאשר אצל הגברים התופעה מתחילה בגיל מבוגר יותר , עקב שינוי הורמונלי, הזדקנות, איבוד מסת שריר ועוד.
ניתן לעכב את התהליך בעזרת פעילות גופנית קבוע ותזונה בריאה , אין להרעיב את עצמכם, כיוון שכך הגוף נכנס למגננה וחושב שזהו מצב סטרס , ולכן מתחיל לאגור שומן במקום לפרק אותו.
 
לשמירה על חילוף חומרים תקין , יש לשמור על כמה כללים חשובים:
  1. שילוב פעילות גופנית אירובית עם פעילות כוח , על מנת להגיע למצב אופטימלי של שריפת קלוריות
  2. שינה – חוסר בשינה מאיטה את קצב חילוף החומרים , לכן יש להקפיד לישון לפחות 8 שעות בלילה , על מנת לתת לגופכם לעשות את עבודתו כיוון ששריפת קלוריות עיקרית מתבצעת בשינה .
  3. תזונה – יש לאכול כל 3-4 שעות , כיוון שככל שאנו אוכלים יותר ובאופן מאוזן חילוף החומרים עולה . אנשים שאוכלים כל שלוש שעות הינם בעלי אחוז שומן נמוך יותר.
  4. אכילה נכונה – יש לצרוך הרבה ירקות, ביצה, דגים , עוף ,קטניות, פסטה, סיבים,מוצרי חלב רזים, כיוון שכל המאכלים האלה עוזרים לגוף להפעיל יותר אנרגיה בעת שריפת קלוריות .
  5. ויטמין B – לתפקוד מאוזן של חילוף החומרים יש לצרוך קבוצת ויטמין B : קטניות, חלמון ביצה, אגוזים, חלב, דגים ועוד
  6. מומלץ לשתות חליטות, תה ירוק ולא משקאות מוגזים או תה/קפה עם סוכר בתדירות גבוהה .
  7. יש להפעיל את הגוף ולא לשבת הרבה שעות, לעשות מתיחות, הליכות בין אם זה במשרד, ירידה למכולת
 
 
** על מנת לבדוק את רמת המינרלים או מתכות רעילות בגופכם, מומלץ לבצע בדיקת שיער או ציפורניים הכוללת 34 אלמנטים .


 
כותבת: נטלי גולדין-בויום : קוסמטיקאית מוסמכת ומטפלת ברפואה סינית
 
 
         
המידע באתר זה אינו מהווה התוויה רפואית ו/או תחליף לכל טיפול תרופתי ו/או התייעצות עם רופא מטפל, בכל מקרה של בעיה רפואית יש לפנות לרופא מטפל.
                                                           *נאוה בויום - מומחית בנטורופתיה והומאופתיה ואינה רופאה ברפואה קונבנציונאלית בתואר M.D                 
 
לייבסיטי - בניית אתרים